جهت پیشگیری از مشکلات احتمالی، پیشنهاد می شود این بخش از صفحه را مطالعه کنید.

چگونه ایمیل گروه استورنت را همیشه به صورت کامل و صحیح دریافت کنیم؟

سرویس‌دهنده‌های ایمیلِ خوب همیشه ایمیل‌های مزاحم و هرزنامه را از صندوق اصلی خارج کرده و به پوشه اسپم‌ها منتقل می‌کنند؛ اما ممکن است آن‌ها ایمیل‌های خوب و مفید را نیز اشتباهاً اسپم تشخیص داده و آن ایمیل را هم به پوشه اسپم‌ها منتقل کنند.
بنابراین کاربر دیگر آن ایمیل را از دست خواهد داد و احتمال اینکه آن را پیدا کند بسیار کم می‌شود.

نکته: ما هم مانند شما از ایمیل‌های مزاحم متنفریم؛ درنتیجه شما از سایت استورنت هرگز ایمیل‌های مزاحم دریافت نخواهید کرد.

با توجه به مطلب گفته‌شده، برای اینکه ایمیل‌های گروه استورنت را به‌صورت کامل و صحیح دریافت کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً سه ایمیل تعریف شده در بخش زیر را به مخاطبین خود اضافه کنید.

آدرس ایمیل های تایید شده که ممکن است از آن ها ایمیل دریافت کنید:
✅ - info@storent.ir: ایمیل های اطلاعاتی سایت از طریق این آدرس برای شما ارسال می شوند.
✅ - support@storent.ir: ایمیل های بخش پشتیبانی از طریق این آدرس برای شما ارسال می شوند.
✅ - mohammadmousavi@storent.ir: ایمیل هایی که از طرف سید محمد موسوی دریافت می کنید، از طریق این آدرس برای شما ارسال می شوند.

ایمیل های تایید شده برای ارتباط با ما:
✅ - info.storent@gmail.com: ارتباط مستقیم با مدیریت سایت (سید محمد موسوی)
✅ - public.storent@gmail.com: ارتباط با گروه تحقیقاتی استورنت (عمومی)

برای افزودن ایمیل به مخاطبین، به صندوق دریافت خود مراجعه کنید و برای مثال ایمیلی که از info@storent.ir دریافت کرده‌اید را پیدا کنید؛ اگر ایمیل دریافت شده را پیدا نمی‌کنید ممکن است اشتباهاً به پوشه اسپم شما منتقل شده باشد؛ لذا در آن پوشه به دنبال ایمیل مربوطه بگردید.

اگر ایمیل مربوطه به پوشه اسپم‌ها منقل شده بود، آن را انتخاب کرده روی گزینه «Not Spam» یا «اسپم نیست» یا «هرزنامه نیست» کلیک کنید تا به صندوق اصلیتان منتقل شود.

اما صبر کنید، کار هنوز تمام نشده است؛ شما از چه سرویس ارائه‌دهنده ایمیلی استفاده می‌کنید؟ جیمیل؟ – یاهو؟ – و یا از سرویس ارائه‌دهنده ایرانی چاپار استفاده می‌کنید؟ در لیست زیر روی دکمه نام آن سرویس کلیک کنید تا ادامه آموزش را مطابق با سرویس ارائه‌دهنده ایمیلی که از آن استفاده می‌کنید، ببینید.

نکته: ما در این آموزش، برای مثال آدرس ایمیل info@storent.ir را در نظر گرفته ایم.

نکته مهم: مراقب ایمیل‌های جعلی باشید؛ دقت کنید که سایت و گروه استورنت هرگز از شما مشخصات شخصی مثل: نام کاربری، پسورد، شماره کارت، رمز کارت‌بانکی و… درخواست نمی‌کند؛ درصورتی‌که چنین ایمیلی مشاهده کردید، سریعاً به ما اطلاع دهید.


سرویس‌دهنده ایمیل خود را در این لیست نیافتید؟

معمولاً سایر سرویس‌دهنده‌های ایمیل نیز مشابه همین سرویس‌دهنده‌ها هستند؛ شما باید ابتدا ایمیل دریافت شده از info@storent.ir را در صندوق اصلی یا پوشه اسپم‌ها پیدا کنید، سپس مراحل گفته‌شده را انجام دهید.

اما درصورتی‌که روش کار را نیافتید، می‌توانید هم‌اکنون از طریق صفحه ارتباط با ما، مورد را مطرح کنید تا به لیست اضافه شود.

همچنین می‌توانید روش افزودن به لیست مخاطبین را از سرویس ارائه‌دهنده‌ای که استفاده می‌کنید، جویا شوید و مراحل را بر اساس راهنمایی آن‌ها، انجام دهید.



Gmail

برای اطمینان از اینکه ایمیل‌های ما به‌صورت کامل و صحیح به شما تحویل داده می‌شوند، لازم است ایمیل info@storent.ir را به مخاطبین خود اضافه کنید؛ برای این کار طبق آموزش زیر اقدام فرمایید:

اگر ایمیل ما را نیافتید، لطفاً پوشه اسپم‌ها را نیز چک کنید؛ اگر آن را یافتید:
(اگر بازهم آن را نیافتید، اینجا کلیک کنید )

۱- ایمیل را بازکنید.

۲- در نوارابزار بالایی روی دکمه «Not spam» یا «هرزنامه نیست» کلیک کنید.

سپس، بر اساس تصویر زیر، ایمیل info@storent.ir را به مخاطبین خود اضافه کنید:

بر اساس تصویر بالا:

۱- یکی از ایمیل‌هایی که از آدرس info@stotrent.ir دریافت کرده‌اید را بازکنید.
۲- با توجه به زبانی که برای جیمیل خود انتخاب کرده‌اید، در نوار بالای ایمیل، سمت راست (زبان فارسی) یا سمت چپ (زبان انگلیسی)، کنار دکمه پاسخ (فلش به راست یا چپ)، یک منوی بازشونده با فلش رو به پایین مشاهده می‌کنید؛ روی آن کلیک کنید تا منو باز شود.
۳- سپس از منوی بازشده روی گزینه «افزودن استورنت به فهرست مخاطبین» یا «to contact list استورنت add» کلیک کنید. (مانند تصویر بالا)

کار تمام شد.
سپس پیام کوچکی در بالای صفحه با این متن نمایش داده می شود: «فرستنده به فهرست مخاطبینتان افزوده شد.» که نشانه موفقیت آمیز بودن کار است.

نکته: اگر نام استورنت را در لیست مشاهده نمی‌کنید، ممکن است آن را به فهرست مخاطبین خود اضافه کرده باشید.



اپلیکیشن Gmail

– اگر از اپلیکیشن Gmail بر روی موبایل خود استفاده می‌کنید، لطفاً آن را باز کنید و طبق آموزش پیش بروید:

ایمیلی که از ما دریافت کرده‌اید را می‌توانید در تب Primary پیدا کنید؛ در صوتی که در این بخش ایمیل را نیافتید، ممکن است جیمیل اشتباهاً آن را تبلیغاتی تشخیص داده باشد و به بخش Promotions منتقل کرده باشد؛ لذا لازم است این بخش را نیز جستجو کنید.

اگر ایمیل ما نیافتید، لطفاً پوشه اسپم‌ها را نیز جستجو کنید.
اگر ایمیل را در هیچ‌کدام از این بخش‌ها نیافتید، ممکن است ایمیل برایتان ارسال نشده باشد؛ پس لطفاً درخواست خود را از طریق سایت مجدداً انجام دهید.

هنگامی‌که ایمیل را پیدا کردید؛ بر اساس این آموزش اقدام بفرمایید:

۱- یکی از ایمیل های ما را باز کنید؛ در بالا سمت راست، روی منوی سه‌نقطه () لمس کنید.

۲- از منوی بازشده، گزینه Move to را انتخاب کنید.

Screenshot of the Gmail App dropdown menu

۳- سپس در کادر بازشده، گزینه Primary را انتخاب کرده و OK را لمس کنید.

Screenshot of the Gmail app move to menu

تبریک می‌گویم، کار تمام است و از این به بعد ایمیل‌های گروه استورنت را همیشه در صندوق اصلی خود دریافت می‌کنید.



راهنمای تب‌های Gmail

(اگر ایمیل های ما را در تب Promotions نیافتید، اینجا کلیک کنید )

– یکی دیگر از راه‌های انتقال ایمیل از بخش «Promotions» به بخش «Primary»، کشیدن و رها کردن ایمیل است!
بر اساس آموزش زیر اقدام کنید: (در زبان فارسی «Promotions» معادل «تبلیغات» و عبارت «Primary» معادل «اصلی» است)

۱- ایمیلی که از ما دریافت کرده‌اید را در تب «Promotions» بیابید؛ سپس مانند تصویر زیر، آن را بگیرید و به تب «Primary» بکشید و رها کنید:

۲- سپس پیامی با متن زیر نمایش داده می‌شود که از شما می‌پرسد آیا این ایمیل همیشه در تب «Primary» قرار گیرد؟ در این مرحله روی عبارت Yes کلیک کنید.

The conversation has been moved to "Primary"
Do this for future messages from info@storent.ir? Yes

معادل پیام بالا در زبان فارسی:

گفتگو به "اصلی" اضافه شده است.
این کار برای پیام های بعدی از طرف info@storent.ir انجام شود؟ بله

کار تمام است؛ از این به بعد شما ایمیل‌های ما را به‌صورت صحیح در صندوق اصلی خود دریافت می‌کنید.
پیامی که در انتهای کار مشاهده خواهید کرد که نشان دهنده موفقیت آمیز بودن کار است:

پیام‌های بعدی ارسالی از طرف info@storent.ir به «اصلی» منتقل می‌شود.


نکته:فراموش نکنید که هنگام نمایش پیام زردرنگ لازم است روی «بله» یا «Yes» کلیک کنید.



Yahoo icon

Yahoo! Mail

اگر ایمیل ما را در صندوق اصلی پیدا نمی‌کنید، لطفاً پوشه اسپم‌ها را نیز چک کنید؛ پس از یافتن ایمیل مربوطه، طبق آموزش پیش بروید:

۱- ایمیل را بازکنید.
۲- در نوار بالای موجود در صفحه، روی دکمه Not Spam کلیک کنید.

تبریک می‌گویم مشکل را حل کردید؛ اما برای اطمینان از دریافت صحیح ایمیل‌های دیگر، لازم است یک فیلتر ایجاد کنید که ایمیل‌های دریافتی از info@storent.ir را به پوشه اصلی منتقل کند؛ برای این کار طبق آموزش زیر پیش بروید:

۱- در صفحه ایمیل خود، در نوار بالا، سمت راست، یک آیکون چرخ‌دنده با عنوان settings وجود دارد؛ روی آن کلیک کنید.
۲- در کادر نمایش داده‌شده، روی گزینه More Settings کلیک کنید.
۳- در صفحه‌ای که باز می‌شود، در ستون سمت چپ، روی گزینه Filters کلیک کنید.
۴- روی لینک آبی‌رنگ با عنوان «Add new filters +» کلیک کنید.
۵- در بخش Filter name عبارت «Whitelist» را وارد کنید.
۶- در بخش set rules – در بخش From یک منوی باز شونده با عنوان «select a filter criterion» وجود دارد؛ روی آن کلیک کرده و عبارت Contains را انتخاب کنید.
۷- اکنون در زیر همان منو، یک کادر متنی با عنوان «Type a filter value» وجود دارد؛ در این قسمت آدرس ایمیل info@storent.ir را تایپ کنید.
۸- پایین‌تر، در بخش Choose a folder to move to یک منوی بازشونده با عنوان «Select folder» وجود دارد؛ روی آن کلیک کنید و گزینه Inbox را انتخاب کنید.
۹- اکنون روی دکمه آبی‌رنگ Save کلیک کنید.

کار تمام است؛ اکنون در ستون کناری سمت چپ، روی لینک آبی‌رنگ Back to Inbox کلیک کنید تا به صندوق اصلی خود بازگردید.

chapar icon

سرویس‌دهنده ایرانی چاپار

اگر در صندوق دریافت خود ایمیل ما را پیدا نمی‌کنید، لطفاً پوشه هرزنامه‌ها را نیز چک کنید؛ پس از یافتن ایمیل مربوطه، طبق آموزش زیر پیش بروید:

۱- ایمیل را انتخاب کنید.

۲- از منوی ظاهرشده، روی دکمه «خارج کردن از هرزنامه» کلیک کنید.

تبریک می‌گویم، مشکل را حل کردید؛ اما هنوز کار تمام نشده است! لطفاً به صندوق دریافت بازگردید و ایمیلی که از ما دریافت کرده‌اید را باز کنید؛ سپس بر اساس آموزش زیر پیش بروید:

۱- در بالای ایمیل، سمت چپ، یک آیکون با عنوان «افزودن مخاطب» وجود دارد؛ روی آن کلیک کنید.

۲- در کادر بازشده روی دکمه آبی‌رنگ «ذخیره» کلیک کنید.

تبریک می‌گویم، کار تمام است؛ اکنون از این به بعد ایمیل‌های دریافتی از ما فقط به صندوق دریافت منتقل می‌شود.



iPhone Mail app icon

iPhone Mail App

iPhone Mail بیشتر ایمیل‌های ناخواسته (اسپم) را شناسایی می‌کند؛ اما ممکن است ایمیل‌های خوب را نیز اشتباهاً اسپم شناخته و به بخش junk mails منتقل کند. بنابراین لازم است دائماً بخش junk mails را چک کنید که کار خسته‌کننده‌ای است.

اگر ایمیل ما را در inbox نیافتید، برای اینکه تعیین کنید ایمیل‌هایی که از آدرس info@storent.ir ارسال می‌شوند، ناخواسته نیستند، لطفاً طبق آموزش پیش بروید:

۱- Mail app خود را باز کنید و به صفحه Mailboxes بروید.

۲- کمی پایین‌تر، پوشه junk را انتخاب کنید.

mailboxes

۳- ایمیلی که از ما دریافت کردید را بیابید و برای مشاهده گزینه‌ها آن را به سمت چپ حرکت دهید.

۴- روی گزینه More لمس کنید.

swipe left

۵- روی گزینه Mark لمس کنید.

message

۶- روی گزینه Mark as Not Junk لمس کنید.

not junk

تبریک می‌گویم، کار تمام است؛ ایمیل به صندوق اصلی منتقل‌شده است؛ همچنین ایمیل‌های بعدی که از ما دریافت می‌کنید، دیگر به‌عنوان ایمیل‌های ناخواسته مشخص نخواهد شد.

نکته: به‌صورت پیش‌فرض، ایمیل‌هایی که در بخش junk قرار می‌گیرند، پس از ۳۰ روز حذف می‌شوند؛ بنابراین هنگامی‌که می‌خواهید ایمیل ما را بیابید به این نکته دقت کنید.



Outlook Mobile App

برای افزودن آدرس ایمیل ما به Focused inbox، لطفاً اپلیکیشن Outlook را باز کنید و طبق آموزش زیر پیش بروید:

۱- ایمیلی که از ما دریافت کرده‌اید را باز کنید؛ سپس در بالا سمت راست، روی آیکون سه‌نقطه (Outlook App dropdown) لمس کنید.

۲- از منوی بازشده گزینه «Move to Focused Inbox» را لمس کنید.

Outlook App dropdown

۳- از کادر بازشده گزینه «Move this and all future messages button» را انتخاب کنید.

Outlook App dropdown menu

۴- سپس روی عبارت Move لمس کنید.

تبریک می‌گویم، کار تمام است؛ ایمیل‌های بعدی ما در بخش Focused inbox قرار خواهد گرفت.
همچنین می‌توانید ایمیل‌های ناخواسته را در بخش Focused inbox با انجام همین فرایند گفته‌شده، حذف کنید.

Outlook 2003 ،Outlook 2016 و Outlook Office 365

برای اضافه کردن آدرس ایمیل ما به لیست «Safe senders» لطفاً طبق آموزش زیر پیش بروید:

۱- روی ایمیلی که از ما دریافت کرده‌اید، کلیک راست کنید.
۲- در منوی بازشده روی گزینه junk کلیک کنید.
۳- در منوی rolls out روی گزینه «Never block sender» کلیک کنید.

اکنون کادری باز می‌شود که چنین پیامی در آن نوشته شده است:
«The sender of the selected message has been added to your Safe Senders List»
در این مرحله روی OK کلیک کنید.

برای افزودن آدرس ما به address book، لطفاً طبق آموزش زیر پیش بروید:

۱- ایمیلی که برایتان ارسال کرده‌ایم را بازکنید.
۲- روی آدرس ایمیلی که از ما دریافت کرده‌اید کلیک راست کنید.
۳- گزینه «Add to contacts» را انتخاب کنید.

تبریک می‌گویم، شما موفق شدید؛ کار تمام است.



Inbox by Gmail icon

Inbox by Gmail

برای رفع مشکلات احتمالی و اطمینان از اینکه ایمیل ما در بخش Inbox قرار می‌گیرد؛ لطفاً طبق آموزش زیر پیش بروید:

نکته: اگر ایمیل ما را در هیچ‌کدام از پوشه‌های خود نیافتید، لطفاً پوشه Inbox spam را نیز چک کنید.

۱- ایمیلی که از ما دریافت کردید را باز کنید.
۲- روی آیکون سه‌نقطه () کلیک کنید.
۳- در منوی بازشده روی عبارت «My Preferred Folder» کلیک کنید تا ایمیل ما به این بخش منتقل شود.

Inbox by Gmail menu

نکته: پوشه «My Preferred Folder» را خودمان ساخته‌ایم؛ اگر چنین پوشه‌ای ندارید؛ در پایین همان منو، روی گزینه «Create new» کلیک کنید و پوشه‌ای با نام «My Preferred Folder» بسازید. (نام دلخواه است)

نکته: همچنین می‌توانید یک پوشه با نام STorent ساخته و ایمیل‌های ما را به آن پوشه منتقل کنید. (در مرحله سوم به‌جای انتخاب گزینه «My Preferred Folder»، گزینه «STorent» کلیک می‌شود.)

بالا